آموزش طراحی _ کاربرد طراحی در انیمیشن 02
تک تک افرادی که در گروه انیمیشن مشغول کارند ، اگر طراحی چیره دست باشند ،جایگاه ویژه ای خواهند داشت .
درواقع ، طراحی یک توانایی شگرف است که باعث برتری ی فردی بر فرد دیگر خواهد شد .
همانگونه که در بخش پیشین گفتم ، راه و روش آموزش طراحی در انیمیشن ، با آنچه در کلاسهای رایج طراحی میبینیم تفاوتهایی دارد .
مهمترین تفاوت ، مطالعه ی حرکت است ، هنرجوی طراحی با گرایش انیمیشن باید به این مهم بپردازد ، حرکت ابر ، نه یک تصویر ثابت از آن .
حرکت اسب ، حرکت دوربین ، حرکت نور
به زودی ، فیلم آموزشی تکنیک مطالعه ی حرکت در انیمیشن تقدیم خواهد شد
لینک گروه سی جی فود در آپاراتhttps://www.aparat.com/Cgfood_zbrush
https://www.aparat.com/Cgfood_zbrush
آموزش طراحی شیراز آموزش طراحی برای انیمیتورها
طراحی یک مهارت فردیست ، و اگر تعدادی طراح خوشدست و کارآزموده در یک گروه جمع شوند ، آنگاه میتوانیم بگوییم طراحی یک مهارت اجتماعی است ' به شرطی که راهکار همکاری در گروه روی یک پروژه مشترک را آموخته باشند .
آموزش طراحی در انیمیشن ، کار هر کسی نیست ، ناگفته پیداست ، نقاش و طراح ماهری که چیزی از هنر انیمیشن نمیداند نمیتواند آموزگار خوبی برای هنرجوی طراحی با گرایش انیمیشن باشد .
در سالهای ابتدایی شکل گیری هنر انیمیشن ، هیچ کامپیوتری وجود نداشت که بتواند به عنوان ابزار ، در خدمت هنرمند قرار گیرد ، هیچ فایل آماده ای نبود ، در واقع ، همه چیز از هیچ آفریده میشد .
از تکنیک های عروسکی ، خمیری و پیکسلیشن که فاکتور بگیریم ، انیمیشن سازی مساوی بود با قدرت طراحی ی شخصیت و محیط ، از تمام جهات و در تمام پوزها ،
برخلاف یک نقاش معمولی که منظره ای را بر بوم میکشید و شخصیتها را با فیگورهای معمول در آن به نقش میبست ، هنرمند انیمیتور مجبور بود تا شناختی بسیار دقیق از آنچه به تصویر میکشد داشته باشد .
و اگر جز این بود ، نمیتوانست پروژه را به پایان رساند .
امروز نیز چنین است ، هنرجویی که راه انیمیشن را در پیش گرفته ، باید به این توانایی دست یابد ، که هر چیز را در هر حالت ، زمان و مکان به تصویر کشد .
به این چهار مورد دقت کنید
هر چیز در هر حالت در هر زمان و در هر مکان
به عنوان نمونه ،
یک اسب را
در حالت دویدن
در زمان صبح ( با توجه به تاثیر زمان در سایه پردازی و موارد دیگر ) و
در مکان کوه
روی مورد نخست تمرکز میکنیم .
حالت ، که در آموزشهای طراحی پوز گفته میشود . ولی حالت طیف گسترده تری را در بر میگیرد . مثلا یک اسب پیر ، خسته و عصبی در حال پرش را در نظر بگیرید .
میخواهم برایتان در مورد روش تمرین برای دستیابی به چنین مهارت شگرفی بگویم .
که چگونه خیال را به تصویر کشیم .
کتابهای فراوانی در مورد طراحی وجود دارد و تعداد کمی از آنها به طراحی ذهنی میپردازد . گرچه دستیابی به مهارت طراحی ذهنی بسیار عالی و ستودنیست ولی با توجه به جایگاه رفرنس درخط تولید انیمیشن ،چیرگی بر طراحی ذهنی ، فقط برای برخی طراحان انیمیشن ضروریست .
به عنوان نمونه ، افرادی که به عنوان ویژوال دولوپر فعالیت میکنند و همچنین ، طراحان استوری بورد ، باید زمان زیادی را به یادگیری طراحی ذهنی اختصاص دهند ،
چراکه آنها ، همه چیز را از هیچ می آفرینند ،
ادامه دارد