آموزش انیمیشن و جلوه های ویژه سینمایی

آموزش انیمیشن و جلوه های ویژه سینمایی

آموزش انیمیشن ، معرفی نرم افزار ، رفع اشکال و نوشتن تجربیات روزانه در زمینه انیمیشن و گرافیک کامپیوتری
آموزش انیمیشن و جلوه های ویژه سینمایی

آموزش انیمیشن و جلوه های ویژه سینمایی

آموزش انیمیشن ، معرفی نرم افزار ، رفع اشکال و نوشتن تجربیات روزانه در زمینه انیمیشن و گرافیک کامپیوتری

آموزش طراحی _ کاربرد طراحی در انیمیشن 02

آموزش طراحی   _  کاربرد طراحی در انیمیشن 02


تک تک افرادی که در گروه انیمیشن مشغول کارند  ،  اگر طراحی چیره دست باشند ،جایگاه ویژه ای خواهند داشت . 


درواقع ، طراحی یک توانایی شگرف است که باعث برتری ی فردی بر فرد دیگر خواهد شد . 

همانگونه که در بخش پیشین گفتم ، راه و روش آموزش طراحی در انیمیشن ، با آنچه در کلاسهای رایج طراحی میبینیم تفاوتهایی دارد . 


مهمترین تفاوت ، مطالعه ی حرکت است ،  هنرجوی طراحی با گرایش انیمیشن  باید به این مهم بپردازد ،   حرکت ابر ، نه یک تصویر ثابت از آن . 

حرکت اسب ، حرکت دوربین ، حرکت نور 


به زودی ،  فیلم آموزشی  تکنیک  مطالعه ی حرکت  در انیمیشن  تقدیم خواهد شد 


لینک گروه سی جی فود در آپاراتhttps://www.aparat.com/Cgfood_zbrush

https://www.aparat.com/Cgfood_zbrush


آموزش طراحی _ کاربرد طراحی در انیمیشن 01


آموزش طراحی شیراز   آموزش طراحی برای انیمیتورها 


طراحی یک مهارت فردیست ، و اگر تعدادی طراح خوشدست و کارآزموده  در یک گروه جمع شوند ، آنگاه میتوانیم بگوییم طراحی یک مهارت اجتماعی  است ' به شرطی که  راهکار  همکاری در گروه  روی یک پروژه مشترک را آموخته باشند  . 

آموزش طراحی در انیمیشن ، کار هر کسی نیست ، ناگفته پیداست  ،  نقاش و طراح ماهری که  چیزی از هنر انیمیشن نمیداند  نمیتواند  آموزگار خوبی برای هنرجوی طراحی با گرایش انیمیشن باشد .

در سالهای ابتدایی شکل گیری هنر انیمیشن ، هیچ کامپیوتری وجود نداشت که بتواند به عنوان ابزار ، در خدمت هنرمند قرار گیرد ، هیچ فایل آماده ای نبود ، در واقع ، همه چیز از هیچ آفریده میشد . 

از تکنیک های عروسکی  ، خمیری و پیکسلیشن که فاکتور بگیریم ، انیمیشن سازی مساوی بود با قدرت طراحی ی شخصیت و محیط ، از تمام جهات  و  در تمام پوزها ، 

برخلاف یک نقاش معمولی  که منظره ای را بر بوم  میکشید و شخصیتها را با فیگورهای معمول در آن به نقش میبست ، هنرمند انیمیتور مجبور بود تا شناختی بسیار دقیق از آنچه به تصویر میکشد داشته باشد . 

و اگر جز این بود ، نمیتوانست پروژه را به پایان رساند . 


امروز نیز چنین است ، هنرجویی که راه انیمیشن را در پیش گرفته ، باید به این توانایی دست یابد ، که هر چیز را در هر حالت ، زمان و مکان  به تصویر کشد . 

به این چهار مورد  دقت کنید 

هر چیز   در   هر حالت   در هر زمان  و در هر مکان


به عنوان نمونه ، 

یک اسب را 

در حالت دویدن 

 در زمان صبح (  با توجه به تاثیر زمان در سایه پردازی و موارد دیگر )  و

 در مکان کوه 


روی مورد نخست تمرکز میکنیم . 

حالت ، که در آموزشهای طراحی  پوز گفته میشود . ولی حالت طیف گسترده تری  را در بر میگیرد .  مثلا یک اسب پیر ، خسته و  عصبی در حال پرش را در نظر بگیرید . 


میخواهم برایتان در مورد  روش تمرین برای دستیابی به چنین مهارت شگرفی بگویم . 

که چگونه خیال را به تصویر کشیم . 

کتابهای فراوانی در مورد طراحی وجود دارد و تعداد کمی از آنها به طراحی ذهنی میپردازد . گرچه دستیابی به مهارت طراحی ذهنی  بسیار عالی و ستودنیست ولی  با توجه به جایگاه رفرنس درخط تولید  انیمیشن ،چیرگی بر طراحی ذهنی ، فقط برای برخی طراحان  انیمیشن ضروریست . 

به عنوان نمونه ، افرادی که به عنوان ویژوال دولوپر فعالیت میکنند و همچنین ، طراحان استوری بورد ، باید زمان زیادی  را به یادگیری  طراحی ذهنی  اختصاص دهند ، 

چراکه  آنها ، همه چیز را از هیچ می آفرینند ، 


ادامه دارد