آموزش انیمیشن و جلوه های ویژه سینمایی

آموزش انیمیشن و جلوه های ویژه سینمایی

آموزش انیمیشن ، معرفی نرم افزار ، رفع اشکال و نوشتن تجربیات روزانه در زمینه انیمیشن و گرافیک کامپیوتری
آموزش انیمیشن و جلوه های ویژه سینمایی

آموزش انیمیشن و جلوه های ویژه سینمایی

آموزش انیمیشن ، معرفی نرم افزار ، رفع اشکال و نوشتن تجربیات روزانه در زمینه انیمیشن و گرافیک کامپیوتری

آموزش طراحی برای انیمیتورها

در صنعت انیمیشن ، طراح جایگاه ویژه ای دارد . 

نقش پر رنگ طراحان در تمام پروسه دیده میشود . انیمیشن با هر سبک و تکنیکی که ساخته شود ، کلاسیک یا سی جی ، پیپر یا پاپت ، از همان ابتدای داستان ، دستان پر توان هنرمند طراح ، نخستین ایده های خام را به تصویر میکشد . 

جایگاه طراحی در انیمیشن آنجا مشخص میشود  که  هیچ انیمیشنی بدون ساخت  استوری بوردممکن نیست . با تمام پیشرفتها در زمینه تکنولوژی ، و روشهای جایگزین مانند پری ویژوالیزیشن ،هنوز  هیچ چیز جای  استوری بورد دستی  و پر احساس را پر نمیکند .


هر چه  در ستایش هنر طراحی و جایگاه آن در انیمیشن بگوییم باز هم کم است ولی چه کنیم تا طراح خوبی در انیمیشن باشیم ؟ آیا کلاسهای طراحی  و استادان نقاش میتوانند هنرجوی  رشته ی طراحی در انیمیشن را به سرمنزل مقصود برسانند ؟ پاسخ روشن است ، خیر . 

شوربختانه ، شیوه ی مرسوم در بسیاری از آموزشگاه های نقاشی ، به گونه ای نیست که حتی طراحی معمولی را درست و صحیح آموزش دهند چه رسد به طراحی در انیمیشن . 

بیشتر مدرسان ، با هدف جلب رضایت هنرجو و آموزش روشی سریع ، استفاده از کاغذ شطرنجی و کپی کاری را طوطی وار در پیش گرفته اند . 

شاید تنها مهارتی که در هنرجو ایجاد شود ، اجرای سایه روشن باشد و بس ، بی هیچ درک صحیحی از اصول کار و حتی درک حجم . 

گرچه ، این اتهام  را نمیتوان به تمام آموزشگاه ها و مدرسان نسبت داد ، ولی آنچه این روزها رایج است همان است که گفتم . 

طراحی در انیمیشن ،  مهارتیست که شما را قادر میسازد ، هر چیز را در هر مکان ، هر  زمان و در هر حالت ممکن   تصور و طراحی کنید . به این چهار  واژه دقت کنید 

هر چیز ،   هر مکان  ،  هر زمان  ،  و هر حالت

یک شخصیت کارتونی شناخته شده را به خاطر بیاورید ، مثلا میکی ماوس


  میکی ماوس را   جایگزین واژه ی نخست میکنیم .

حالا میخواهیم میکی را در  مکانی خاص قرار دهیم ، مثلا در سفینه سفر به مریخ.

در چه زمانی ؟  سال 2100   و در چه حالتی ؟  حالت وحشت زده ، چراکه سفینه ی او پر از گربه هاییست که از زمین راهی به سفینه یافته اند . در حالی که قرار بوده ، میکی ماوس ، تنها موجود آزمایشگاهی سفر به مریخ باشد . 


همین مثال  ساده، روش تمرین طراحی در انیمیشن را به خوبی نشان میدهد . 

تمرین ها باید قدرت تصور  طراح را  بالا ببرند . تا جایی که   او  بتواند هر  چیز را    در هر مکان  هر زمان و حالت ممکن ، به  تصویر بکشد .



 

ادامه دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد